vakantie 2016

19 juni 2016

10 gr. lichte regen       wat een verschil met Andalusie. scheelt zo 20/22 gr.  maar goed..

Na een rustdagje zijn we op pad gegan richting Frankrijk en wel dwars door de Pyrineeen. We draaaide de camping af en moesten rechts af om de pas te nemen naar Tunel de BIELSA, ja dat hadden we gedacht..................De gehele omgeving was afgesloten voor een wielerwijdstrijd we konden niet links en niet rechtsom.We waren niet de enige die het plan hadden genomen om op zaterdag te vertrekken richting Frankrijk. Dus wachten en aansluiten toen het peleton voorbij was gingen we in ganzepas de weg op.. Helaas deden er ook hand- bikers mee, knap hoor van deze sporters maar voor ons een ramp want dat ging langzaam nog geen 2 km p.u. Maar goed na veel stoppen en optrekken, het liefst op "vlakke"stukken want het is een aanslag op je banden en koppelingsplaten  om dit steeds te moeten doen. We roken rubber etc  maar gingen stug door, nou ja Wim deed het zware werk ik maakte plaatjes   ;-). Nadat we een tunneltje hadden gehad ( er volgde er nog 3) werd de handbiker even op een parkeerplaats neergezet zodat de sliert auto's met aanverwante artikelen door konden rijden. Wat een verademing. Op een route van 100 km. hebben we 5 uur gedaan en vonden het welletjes, het kost zoveel inspanning van de mannen.,dus hebben een camping opgezocht net over de grens en door de Tunnel de Bielsa. Samen met Carla en Bert daar een nachtje vertoefd..

Zondag 19 juni 8 gr. in de loop van de dag werd het 22 gr.   brr koud hoor !!!!

Carla en Bert gingen naar familie en wij richting Dordogne. Zij richting Carcassonne en wij richting  Agen/Sarlat. Gekozen voor geen snelweg dus over 320 km. weer zo'n  6 uur gedaan maar wel een mooie route. De camping ligt boven op de berg met uitzicht op Sarlat, niet met de fiets te bereiken dat is wel jammer maar ja dan pakken we de toet maar weer eens.    We worden lui nadat we zoveel gelopen en geklauterd hebben in Spanje ;-)

1. Peter en Hilda:
    19 juni 2016
    Het blijft leuk om jullie vakantietocht te volgen.
  2. Koos en ineke:
    20 juni 2016
    Tja, het weer is slecht te voorspellen . Maar jullie reizen wel door prachtige gebieden . Ik kan mij voorstellen dat het afkicken is met de temperaturen als je extreme hitte was gewend.
    Geniet nog lekker op jullie terugreis. Tot hoors binnenkort. Koos kan niet wachten om te KEEZE !,,,
  3. Hannie en Guus:
    21 juni 2016
    Buit het nog maar even uit en we zorgen hier voor aangename temperaturen!!
    Nog een fijne en mooie terugreis en we horen weer.