vakantie 2016

23 juni 2016

33 gr. en zeer benauwd.    Van de reis naar onze eindbestemming zijn geen foto's gemaakt.

Vandaag besloten dat we maar eens ons boeltje weer aan elkaar moesten koppelen en moesten vertrekken richting Bretagne. Dus vanuit Sarlat naar La Tranche sur Mer in het onderste puntje van Bretagne.  Eenmaal daar aangekomen viel het knap tegen. De camping was wel aardig en er stonden vooral Engelsen en ....jawel Nederlanders. Het plaatsje zelf was niets, drie keer niets, alleen maar bungalows voor vakantie verhuur, totaal geen gezelligheid want het was nog geen seizoen. Het enige was dat je op nog geen 100 mtr van de zee afzat dat was dan ook het enige pluspuntje. Dus jullie begrijpen het al, de wegenkaart en de boeken over Bretagne en Normandie werden weer te voorschijn gehaald en gekeken wat evt. wel leuk zou kunnen zijn.

Om 9.30 u 24 gr. in de loop van de dag werd dat minder. Goed rijweer.

Nou besloten werd naar St. Malo te rijden om dit stadje eens te bekijken en tevens is daar in de omgeving ook nog wel wat te zien.  Nou de rit er na toe ging erg voorspoedig en waren dus lekker op tijd op de camping, een 4 sterren geheel dus daar kunnen we tevreden over zijn, vee goede voorzieningen, overdekt zwemparadijs, gewoon zwembad verwarmd, allerlei  animaties, restaurants etc. maar.....................wat een modderige plekken want het had de afgelopen dagen erg veel geregend vertelde het meisje achter de balie. Wij een plek gezocht, pootjes uitgedraaid en diverse voorzorg maatregelen genomen ivm de modder die je anders naar binnen loop. Laarzen bij de deur gezet (en aangehad)  en regenjassen bij de hand want in de verte rommelde het al flink. En jawel, net alles klaar aan een bakkie thee kwam het met bakken uit de hemel zetten met flinke omweers klappen. Jeetje onze eerste regen in 40 dagen !

We blijven hier tot zondag en dan zien we wel weer verder, ligt ook aan het weer en hoe we verder terug rijden. We houden jullie op de hoogte ;-)

1. Koos en ineke:
    23 juni 2016
    Als dat jullie eerste buitje was dan wil je niet weten wat hier gevallen is ( of juist wel ) lekker dat zwembad ! Hier vandaag erg benauwd weer veel te warm, weinig wind en vochtig. BAH...... Afgelopen nacht is het aardig tekeer gegaan veel lichtflitsen en stevige onweer. Vanaf 14.00 uur brak de zo'n door tot op heden ( 21.30uur) . Geniet lekker tot zondag van deze , toch wel, mooie camping.
    Enig idee wanneer jullie richting Schalkwijk komen ? Koos en Ineke
  2. Marijke neeven:
    23 juni 2016
    Dat was zeker wel lekker ..zo'n buitje!!
    Hier is t absoluut niet lekker..zoals je al kon lezen...pfff...plakweer..bah!
    Geniet nog maar ff voor je weer in Haarlem belandt!
    Groeten! !
  3. Hannie en Guus:
    24 juni 2016
    Na al die warmte tijdens jullie reis nu heerlijk even afkoelen met een stevige bui.
    Ook weer eens lekker.
    Geniet nog maar even.