vakantie 2016

21 juni 2016

Maandag   24 gr, lichte bewolking  maar zacht

Vandaag eerst de caravan opgeruimd en( wat) schoongemaakt, was echt hard nodig.Wat kunnen 2 mensen een puinbak maken. Daarna zijn we richting Sarlat gereden om het stadje te bezichtigen. Een echt leuk oud stadje waar vooral toerisme overheerst, (veel Engelsen en Nederlanders met kleine kinderen en uiteraard ook de grijze koppen) en Foie Gras (ganzenpate) het meest in de etalages te vinden is. Na de lunch, geen Foie Gras, zijn we  verder gereden naar Beinac op 15 km verwijderd van Sarlat om daar het kasteel te bezoeken dat we op onze heen reis hadden zien liggen. Wat een klim, kuiten zijn stram  en stijf en de adem hangt op half zeven, ppppffff viel dat ff tegen en dan ook nog op die kleine keitjes die ze vroege altijd gebruikte om een pad aan te leggen.  Je kunt merken dat we geen klimgeiten meer zijn. Maar goed het was een echt mooi gebied met veel verrassende vergezichten over de rivier de Dordogne. Die pas nog buiten zijn oevers is getreden door de vele wateroverlast in deze omgeving. 's Avonds een bbq-tje gedaan (hadden we ook nog niet veel gedaan) en heerlijk zitten lezen. Even genieten van de rust na vele weken samenzijn in een grote groep.

Dinsdag   oplopend tot 30 gr.  windstil.

Vandaag zijn we richting Rocamadour gereden, er naar toe was een mooie route over slingerende D wegen, maar goed dat we geen caravan achter ons aanhadden, het was nl. smal, hobbelig en zeer bochtig, maar goed Rocamadour is een echt zeer toeristisch stadje dat een kasteel heeft boven op een berg en het stadje zelf is tegen de berg aangebouwd. Om niet zoveel te hoeven klimmen namen we het treintje dat ons naar boven zou brengen, hahaha dat hadden we gedacht. Na nog geen 5 min. met de trein naar het stadje zat de rit er al op en moesten we midden in het dorpje uitstappen om verder per voet het te bekijken.Veel souvenierswinkels en Foie Gras etalages waren ook hier een must. Nadat we hier hadden rondgekeken zijn we toch als een paar berggeiten naar boven gesjokt ondanks de hitte van 30 gr. en geen schaduw.  We hebben het gered maar onze tong hing op onze schoenen ;-) en de flessen water waren leeg. Nadat we van het uitzicht hadden genoten hebben we de weg terug weer aanvaard en in het stadje zelf wat gegeten en gedronken. Eenmaal weer terug op de parkeerplaats een andere route gezocht om weer terug naar Sarlat te rijden en dat is ook gelukt.

Eenmaal terug op de camping met de pootjes omhoog om uit te rusten onder het genot van een koud biertje.Wim heeft zich nog even door het water laten zakken of te wel gezwommen.  Na het eten gaan we kijken wat de planning voor de rest van de week zal worden.:-0

1. Koos en ineke:
    21 juni 2016
    Dat klinkt goed. Wat een conditie bouwen jullie op! Wij zeer zeker niet . Het klinkt erg leuk al de plaatsjes die jullie bezoeken. Zo pittoresk af en toe. Ook fijn dat er een zwembad is. Wim zal genoten hebben en ook goed voor je spieren. Minder spierpijn de volgende dag ( of zelfs al de avond ).
    Geniet lekker deze week. Bij ons zal donderdag een super gaan worden volgens het weerbericht. AangeIen ze er heel vaak naast zitten zien we het wel. Groetjes .
    K en I