vakantie 2016

25 juni 2016

23 juni St. Malo    24 gr. winderig

Vanmiddag aangekomen en de caravan neergezet en toen toch nog maar besloten om het stadje St. Malo te gaan bekijken. Regenjas aan, plu mee en lopen maar. Het stadje ligt aan de Atlantische oceaan en is omgeven van een stadsmuur. Het ziet er van binnen er leuk uit en heeft een echt Frans sfeertje, veel kleine eettentjes en heel veel winkels  en dus ook veel toeristen. Ja zelf Japanners zie je hier, ja waar zie je die nou niet ;-), fototoestel, gehandschoende handjes dan weet je al........Japanners. Van ons bezoek aan St. Malo hebben we geen foto's gemaakt omdat we dachten het fototoestel laten we eens thuis, achteraf erg jammer.  Omdat het tegen etenstijd liep hebben we lekker mosselen gegeten bij een typisch Bretons restaurant waar de mannen in traditionele kledij rondliepen met de over bekende alpinopet op. Leuk om te zien. En vooral ....heerlijke mosselen!

.24juni   23 gr.  Mont St. Michel

Vandaag gaan we kijken bij het bekendste uitzichtspunt van Bretagne. De Mont Saint Michel. Dit is een burg/kasteel dat is gebouwd in zee maar door het getij komt het ook droog te liggen en kun je wadlopen. Wij nemen de auto er na toe en er blijkt een bus klaar te staan om je te brengen naar het punt. Vandaar kun je over een loopbrug naar het kasteel. Op dit moment lag het droog en werd er veel gelopen op de bodem van de zee. Maar...........toeristischer dan dit kan je niet krijgen............pfff wat een gekke huis. We zijn een stuk naar boven gelopen  en halve wegen gewoon omgekeerd omdat het zo ontzettend druk was.

25 juni  27gr.wel veel wind  maar ZON

Vandaag het stadje Dinan bezocht. Authentiek qua bouwstijl en straatjes. Leuk om te zien. Het stadje rondgelopen en we stonden vaak perplex van de mooie huizen. Na bezoek aan dit stadje de weg langs de kust terug gereden want ja van water krijg je nooit genoeg. Nou ja als zee dan natuurlijk wel als het boven je hoofd hangt. Mooie vergezichten en via Dinard (een andere plaats dan Dinan) kwamen we weer richting Saint Malo. Ja we konden het niet laten omtoch nogmaals het binnen de muren te bekijken.